Om meg

Bildet mitt
Stavanger, Rogaland, Norway

fredag 11. februar 2011

En svært så rolig start !

Som nevnt i siste innlegg så startet dagen tidlig og at jeg skulle ta det rolig idag og bare gjøre meg kjent med lokalområdet samt få ordnet noen praktiske ting . Deriblandt skulle jeg ta ut meksikanske peso, Men du verden så forvirret jeg blir. For meksikanene bruker $ tegnet om sine peso samtidig som mye av betalingen foregår i amerikanske $. Det heter seg at de skal skrive USD når det gjelder amerikanske dollar men det stemmer tydeligvis ikke overalt. Håper jeg lærer dette fort!

Fikk også bestilt meg en heldagstur i morgen. Den går til Pyramiden El Castillo ved Chichen Itza. Blir hentet tidlig i morgen så det blir en rolig kveld på meg . Kjenner fremdeles tidsforskjellen så jeg har nok ikke noe imot å sove tidlig....

Fikk også sett meg rundt om i nærområdet samt sett mitt hotell i dagslys. Jeg har bevist ikke valgt et hotel i øverste hylle men hellere et i nederste som innfrir de kravene jeg har til hotelfasilitetene når jeg er på denne typen reiser. Hotellet virker kanskje noe spatansk men etter mitt syn helt ok. Opplever også at det er veldig sjamerende ;)  Litt bilder til illustrasjon :

Mitt spatanske og rotete  rom


"Utsikt" fra rommet. Ser såvidt Lagunen og båtene ....


Synes de skyggefulle gangstiene mellom hotelbyggene er utrolig sjamerende....


Fra Poolområdet med båtene og lagunen i bakgrunnen :


Bar og restaurantområdet ved lagunen :


Frokostsalen ;))


og så må jeg ha med en illustrasjon på en av mange små "kosehjørner" som finnes på hotellet....


Derfor heter hotellet "hotel og yacht club".....flotte båter langs hotellet......


Og så var det tid for en tur på hotellets strand....


Rødt flag betyr INGEN BADING ! Vanskelig å forstå når sjøen er blikkstille . Det var endel som valgte å overse varslen og badet likevel. Men ikke jeg til tross for at det fantastiske turkise vann og den hvite sanden  gjorde det vanskeligt å motstå !!


På min tur hjemover var jeg ved å trø på denne karen......


Cancun tower som er 120 meter over bakken finner vi også i nærheten av hotellet. Hver 20 minutt sendes "kurven" opp og den snurrer rundt slik at man får en fenomenal utsikt over Cancun. Jeg håper jeg klarer å manne meg opp til å ta turen opp. Men jeg har merkelig nok høydeskrekk . Merkelig fordi dette eksemplet, eifeltårnet og mange andre høye tårne står godt plantet på bakken og det skal vel godt gjøres at det skjer noe eller at jeg faller ned. Men jeg er ganske så redd. Og jeg som elsker å fly og ikke eier høydeskrekk når jeg flyr.....det er det som jeg synes er merkelig....




Da tror jeg at jeg vil avslutte dagens innlegg og forberede meg på morgendagens tur. Skal bli spennende ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er veldig glad i kommentarer men helst med navn.
Under "Kommenter som " går du til navn/nettadresse.
Legg inn navn ELLER nettadresse (siste ikke nødvendig). Tusen takk ;) Grethe