Om meg

Bildet mitt
Stavanger, Rogaland, Norway

søndag 6. februar 2011

Rolig og avslappende lørdag !

Formålet med turen min var å få sett mest mulig av mine valgte steder MEN når en rygg ikke er samarbeidsvillig så må jeg dessverre justere ambisjonsnivået . Etter nok en rimelig mislykket joggetur i morges bestemte jeg meg for å forsøke å være i ro idag og håpe at ryggen vil være bedre til i morgen. Det ble derfor ikke de store aktiviter bortsett fra en tur på stranden og en tur i høyden som ikke gikk helt som ventet ......

Solen har varmet godt i Cancun idag. Jeg har vært i resepsjonen og bestilt morgendagens tur til Tulum (link til bilder Tulum) og  Xel-ha (link til bilder av Xel-ha) . Det er en heldagstur så jeg må opp tidlig. Som min far alltid sa da jeg var barn:

Tidlig opp og tidlig i seng
Det er sundt for en lille dreng
Man kan også gerne sige
det er sundt for en lille pige

Så leggetid i kveld blir i min fars ånd, tidlig !!


For såvidt ikke noen dum plass å tilbringe lørdagen på ....egentlig :)


og slik ser det ut fra sjøsiden . Ikke vanskelig å hive seg uti her selvom kalenderen viser januar.....


Ligner vel litt på gårsdagens bildet fra Isla Mujeres .....


Og på den andre siden ligger alle turistbåtene.



Man kunne egentlig anta at det ville være tilnærmelsesvis umulig å ligge såpass nær på turistbåtene. Iallefall for oss som er vant med slike båter fra Tyrkia. Der er det dunk-dunk musik som kan høres flere mil borte.
Her i Mexico opplever jeg det stik motsatte. Alt er rolig . Menneskene er rolige, ingen musik på båtene og selv om jeg ligger såpass tett på som her så er det bølgeskvulpene som jeg hører best. Utrolig men sant.
Opplever også at mexicanene (eller de jeg har vært i kontakt med) er rolige og liksom litt usynlige selvsagt uten å være selvutslettende. De eneste som er ganske frempå er selgerne som opererer overalt . På gatene, strendende, ved turistattraksjoner osv osv. Men her opplever jeg at det som en av de få gangene faktisk er en fordel å være enslig kvinne. De spør ikke meg !! Virker som om de tenker " No man no money". Kan være sant det men pussig opplevelse. Klager aldelse ikke på fenomenet.

Og så var det en annen ting som jeg også hadde utsyn til fra stranden. Nemlig dette monster:


Jeg bestemte meg for at i dag skulle jeg overvinne min høydeskrekk og ta utvendig "heis" opp. Her ses "heisen" nedenfra. Og den dreier rundt aksen samtidig som den går henholdsvis opp og ned. Turen tar 10 minutter så dette skulle jeg klare. Så på hjemveien gikk jeg glad inn i heisen og skulle opp. Men jeg fikk høydeskrekk. For å si det mildt. Opplevde vel at jeg ble slynget mot ytterveggen. Nei dette var ikke noen god opplevelse . Og jeg klarte slet ikke å reise meg for å ta bilder. Så dessverre...ingen bilder fra høyden. Jeg burde vel egentlig ha fått inngangspengene på 9 USD tilbake eller ??

Vel jeg har en liten youtube snut som kan vise litt av hvordan det ser ut deroppe . Mitt hotel er selvsagt også med . Ligger helt ut mot lagunen. Bare se den som tør:

http://www.youtube.com/watch?v=LAb1HnEUHLc&feature=related

Da har jeg rapportert litt idag også. En rolig dag men slettes ikke kjedelig. Nå er det bort i restauranten og få noe mat ..... og så var det tidlig sengetid på meg ! Gleder meg til i morgen og håper at jeg får snorklet samt sett en masse interessant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er veldig glad i kommentarer men helst med navn.
Under "Kommenter som " går du til navn/nettadresse.
Legg inn navn ELLER nettadresse (siste ikke nødvendig). Tusen takk ;) Grethe