Om meg

Stavanger, Rogaland, Norway

tirsdag 25. januar 2011

Siste dag i Mexico !

Dagens værmelding for Cancun var regn og vind fra morgen til kveld så jeg droppet min tenkte tur til øya Isla Mujeres. Ikke så mye å være på den øya i dårlig vær antar jeg.

Har sagt det til det kjedsommelige men også idag startet jeg dagen med en joggetur tilsvarende gårsdagens tur. Ettersom fuktigheten var betydelig bedre så gikk 10 km noe bedre med en tid på 49 min (ikke noe spesielt men det er vanvittig varmt her). Det som var spesielt var pulsen idag. Den lå på rundt 145 altså nesten 20 unna gårsdagen og det til tross for at jeg kjørte 6 minutter fortere. Igjen kan ikke sies ofte nok: Vær forsiktig med overanstrengelser ved høy fuktighet ! Det betyr MYE mer enn folk flest aner .

Vel den varslede regn holdt seg unna . I stedet har vi hatt en ekstrem varme som nesten slog meg knock out da jeg gikk til stranden. Holdt meg  i skyggen og drakk godt. Fikk så melding fra KLM om at jeg kunne sjekke inn på morgendagens fly. Gikk derfor tilbake til hotellet bare for å finne ut at det er akkurat samme problem med flyet denne gangen som da jeg reiste ut. Har billett og ok men får ikke sjekke inn. Frustrerende . Har videresendt problemet til der det hører hjemme nemlig KLM. I beste fall så får jeg igjen endret fly til direktefly fra Cancun til Amsterdam ;) Billetten jeg har nå er via Mexico City. Vel vi får se. Må dog innrømme at det er irriterende å måtte kaste vekk flere timer av en feriedag på dette !!

Ellers har jeg ligget i skyggen ved hotellets basseng. Begynner å være moden for å komme meg hjem til norsk mat og drikke samt ikke minst å komme meg ut av kofferten og få vasket alle klærne. Men aller mest gleder jeg meg til å se disse 3 igjen :

Jeg forsøker å forestille meg hvordan det er å komme tilbake til Stavanger til minus 8/9 kuldegrader !! Skal på et vis bli litt deilig å bli kjølt ned MEN.......det var da voldsomt i midten av februar spør du meg !

Nå er det sist på ettermiddagen her. Det har begynt å lyne og tordne så da er det tid for meg å slå av PC'en.